Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Haalt u voldoende aanvragen, prospects en klanten via internet binnen? Nee? Dan is het tijd voor zoekmachine optimalisatie om dat te veranderen!

Bij zoekmachine optimalisatie worden verschillende technieken gebruikt die er voor zorgen dat een website een hoge positie in de zoekmachine behaalt. Hierbij gaat het om hoog scoren in de ‘normale’ zoekmachine resultaten, ook bekend als de organische zoekresultaten of ‘het linker rijtje resultaten’. Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel ‘search engine optimization’ (SEO) genoemd. Steeds meer mensen zoeken naar geschikte websites via zoekmachines. Wanneer uw website hoog staat in de zoekresultaten van de zoekmachine, is de kans groter dat potentiële klanten uw website vinden.

Zoekmachine optimalisatie bestaat vaak uit kleine aanpassingen aan onderdelen van uw website. Deze wijzigingen lijken op zich misschien weinig voor te stellen, maar in combinatie met andere optimalisaties kunnen ze een aanzienlijk positief effect hebben op de gebruikersvriendelijkheid van uw site en de prestaties in organische zoekresultaten.

Hoewel de titel van deze dienst het woord ‘zoekmachine’ bevat, willen we benadrukken dat een optimalisatie strategie zich voornamelijk moet richten op wat goed is voor de bezoekers van uw site. Zij zijn de voornaamste gebruikers en zoekmachines zijn in deze het middel om uw website te vinden. Als u zich teveel richt op specifieke aanpassingen om een hogere rangschikking in de organische resultaten van zoekmachines te bereiken. Dan levert dit mogelijk niet het gewenste resultaat op. Zoekmachineoptimalisatie draait om het zo goed mogelijk presenteren van uw site voor zoekmachines, maar de uiteindelijke doelgroep zijn de gebruikers en niet de zoekmachines.

 

Voordelen van zoekmachine optimalisatie:
  • Gerichte bezoekers
    Internetters zijn gericht op zoek naar een oplossing voor hun probleem. We stemmen je website af op de behoeften van bezoekers en verwerken belangrijke zoekwoorden in je website. Zo krijg je relevante bezoekers op je website. En gericht verkeer resulteert in meer omzet.
  • Naamsbekendheid
    Met Google zoekmachine marketing vergroot je je naamsbekendheid. Wanneer je steeds hoger scoort, kom je steeds vaker terug in de zoekresultaten. Bovendien zorgt een website bovenaan Google ervoor dat internetters je zien als betrouwbaar. Dit helpt bij het krijgen van meer bezoekers.
  • Meer bezoekers
    Gevonden worden in Google betekent meer bezoekers op je website. Het is dan wel belangrijk dat je in de top 10 scoort. 90% van de internetters kijkt nooit verder dan de 1ste pagina met zoekresultaten. Samen met jou gaan we voor de toppositie in Google. Dan ben je 24/7 vindbaar voor potentiële klanten en krijg je meer bezoekers.
  • Meetbaar
    De resultaten van je inspanningen zijn makkelijk meetbaar in Google Analytics. Hier zie je via welke bronnen bezoekers op je website terechtkomen, met welke woorden ze zoeken en nog veel meer.

 

Conversie optimalisatie is ook een belangrijk, maar vaak vergeten onderdeel van zoekmachine marketing.

Bezoeker trekken naar uw website via de zoekmachine optimalisatie en Google AdWords. Dit is de start van het zoekmachine proces, maar die bezoekers vervolgens aanzetten tot kopen, een offerte-aanvraag formulier invullen of bellen is het einddoel. Haal het maximale rendement uit uw website! Uw website trekt regelmatig bezoekers, maar deze genereren weinig of geen conversies. Denk hierbij aan:  verkopen, contact aanvragen, downloads of nieuwsbrief inschrijvingen. Dit kan vele oorzaken hebben. Onze specialisten, met jarenlange ervaring, zijn in staat om het rendement van uw website te verbeteren.

 

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie houdt in dat het rendement uit uw website verhoogd wordt.
De volgende punten worden geanalyseerd en verbeterd:

  • Inrichting van uw website teksten, afbeeldingen, call 2 action button, enz..
  • Werking van het order of aanvraag proces (aantal stappen, in te vullen velden, duidelijkheid proces, enz.)
  • Optimaal gebruik van onder andere Google Analytics, Google Website Optimizer en A/B Testing
Waarom conversie optimalisatie?

Met het verbeteren van uw conversieproces zullen de prestaties van uw website vooruitgaan. Nulpunt Studio helpt u op verschillende manieren bij het verhogen van de conversies. Nulpunt Studio ondersteunt u met:

  • Schrijven van een gedetailleerd rapport met de verbeteringen voor uw site
  • Verzorgen van een presentatie, waarbij wij u de verbeter punten van uw site presenteren
  • Doorvoeren, na overleg, van alle verbeterpunten op uw website